Source ABR : Automotive Business Revue
Georg Fischer Automotive, the cast components and systems manufacturer for chassis, powertrain and body, has opened a new light weight auto components manufacturing facility in Mettmann, Germany.
The company has invested 36millions d’€ to build the new manufacturing plant that produces chassis parts, rear axle housings and crankshafts for passenger and commercial vehicles.
GF Automotive said the new Mettmann plant has a capacity up to 60,000 tons of nodular cast iron.
The new production line, Aeration Moulding Robotpouring or AMR, will expand the light weight construction trend.
Georg Fischer CEO Yves Serra said, « The new, highly automated and very much eco-friendly manufacturing line yet again substantially boosts product quality and replaces two older facilities, thus decisively enhancing our competitiveness. »
The new facility incorporates a built-in heat recovery system that will use waste heat to warm up the production building, while the electro motors will reduce the energy consumption by more than 40%.
Haut les cœurs ! Certain ne se laissent pas abattre et continuent de croire en l’avenir de la fonderie en Europe.
Il s’agit en effet de la 6ème ligne de moulage de fonte GS du site de Georg Fischer à Mettmann (création en 1907). La capacité totale du site dépasse à présent les 250.000 tonnes annuelles. Un peu plus de 1.000 personnes sont employées par cette usine, à côté du site préhistorique de Neanderthal.
Moyens de fusion et de maintien.
1 cubilot longue campagne 90t/h
4 fours de maintien ABP IRT 115
6 fours de coulée (Junker, ABP)
30 convertisseurs de 4 tonne
Prodution à 70% pour le véhicule particulier, 30% pour le poids lourd.
Renault va t-il s’approvisionner là bas au détriment des nos…bretons.
Non.
Les dernières commandes placées par Renault à Mettmann remontent au lancement de X91… Pas la peine de dire que le tonnage généré par ce véhicule ne justifie pas un tel investissement.
Les gros volumes Renault en externe sont plutôt à chercher du côté de la Pologne !
En fait le développement du site de Mettmann serait plus à mettre au crédit du succès de la Golf et de l’A3.